Umjetnička djela

Tamna materija

1. Tamna materija

1. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2019.

2. Tamna materija

2. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2019.

3. Tamna materija

3. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2019.

4. Tamna materija

4. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2019.

5. Tamna materija

5. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2019.

6. Tamna materija

6. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2020.

7. Tamna materija

7. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2020.

8. Tamna materija

8. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2019.

9. Tamna materija

9. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2019.

10. Tamna materija

10. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2019.

11. Tamna materija

11. Tamna materija

grafitna olovka na celulozi
65 x 80 cm
2019.

12. Tamna materija

12. Tamna materija

grafitna olovka, svileni papir, zlatna boja
20 x 20 cm /XIV.
2018.

13. Tamna materija

13. Tamna materija

grafitna olovka, svileni papir
20 x 20 /XIX.
2018.

Tamna materija

Radovi iz ovog ciklusa analogiziraju moguće pravce gibanja tamne materije, odnosno bjeline koja je sastavni dio njene tamne projekcije. Na bijeloj kvadratnoj podlozi različito izmještam crne strukture organičkog oblika. Oblici dolaze, odlaze, naviru i lebde u prostoru, a svojom čistoćom i monolitnošću potenciraju plošnu narav slike. Slika je čista ploha, objekt koji unutar vlastitog organizma sadrži strukturalno uređen sustav vlastitih konstitutivnih čimbenika.

Pojam oblika tamne materije istovremeno je stvaran i apsurdan; tamnu tvar nemoguće je fizički detektirati tamo gdje svijetle tvari nema, stoga je trenutačno neznatno postoji li tamna tvar isključivo uz svijetlu ili egzistira samostalno; ona je nevidljiva i nemjerljiva, slična praznini ili prozirna. Dakle, njezinu prvotnu srž ne možemo sa sigurnošću potvrditi stoga ju u svojim radovima ne demistificiranom, ostavljam ju promjenjivom i simbolično opipljivom.

Bjelina je pak pokazatelj onog bez čega tamna materija postaje nedostižna i nepojmljiva; ona problematizira znakove koji se gomilaju, razmjenjuju i tvore kumulativni socijalni diskurs, toliko minoran spram nepojmljive tamne materije, ali bilo stvaran ili simuliran, svojom prisutnošću vrši sve veću imploziju sadržaja i smisla. Bjelina koja koegzistira s tamnim oblicima različite dinamike, prepoznata je kao realnost ili zabluda, a zapravo to je ono otuđeno, izolirano i neuzvraćeno.

hrHR